Μέλος της

Αρετές του TaeKwon-Do

Αρετές του TaeKwon-Do

1.ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ

Η ικανότητα να λυπάται κανείς για τις ατυχίες του συνανθρώπου του και να τους αγαπά ,όπως οι γονείς αγαπούν τα παιδιά τους.

Ο Κομφούκιος είχε ορίσει τη φιλανθρωπία με τους ακόλουθους τρόπους:

  1. Να αγαπάς τους ανθρώπους.
  2. Να μην ζητάς από τους άλλους να κάνουν ότι δεν θα ήθελες εσύ να κάνεις.
  3. Να συμπεριφέρεσαι κόσμια ,να ελέγχεις τον εαυτό σου.
  4. Να έχεις αλύγιστη επιθυμία να φέρνεις εις πέρας ότι είναι σωστό ανεξάρτητα από το πόσο ασήμαντο μπορεί να φανεί αρχικά το αποτέλεσμα όταν συγκριθεί με τη προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί.
  5. Να σέβεσαι την τιμή των άλλων πάνω από την δική σου.
  6. Να βάζεις την ελευθερία των άλλων πάνω από την δική σου.

2. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Η ικανότητα να ντρέπεται κανείς όταν γίνονται άδικες πράξεις και να κάνει το καθήκον του απέναντι στους άλλους. Για τον απλό άνθρωπο η ζωή και ο θάνατος είναι τα ποιο σημαντικά πράγματα στη ζωή. Ωστόσο για το ενάρετο άνθρωπο το να ζει και να πεθαίνει για την δικαιοσύνη είναι πολύ πιο σημαντικό από την ίδια την ζωή και το θάνατο.

Ένα παράδειγμα δικαιοσύνης περιγράφεται από την πράξη ενός στρατηγού στο βιβλίο «χειρόγραφο πολέμου» που γράφηκε πριν 2400 χρόνια περίπου. Σε μία ανάπαυλα απ’ τον πόλεμο ο στρατηγός ξεκουραζόταν με τους στρατιώτες του κοντά σ’ ένα ποτάμι. Ένας υπασπιστής του φέρνει μία καράφα με κρασί για να πιει. Εκείνος τότε άδειασε την καράφα στο ποτάμι μπροστά στα έκπληκτα μάτια των στρατιωτών του και στη συνέχεια τους προκάλεσε να μοιραστούν το κρασί μαζί του ρουφώντας απ΄το νερό του ποταμού.

3. ΚΟΣΜΙΟΤΗΣ (Ευγένεια)

Σε αντίθεση με τα ζώα που μαλώνουν για το φαγητό, ο ευγενής άνθρωπος θα πρόσφερε στον συνάνθρωπό του ένα κομμάτι ψωμί, ακόμη και όταν και οι δύο είχαν αποκτηνωθεί από την πείνα.

Ο Κομφούκιος είπε κάποτε:

Η ευγένεια πρέπει να εξασκείται για τη σωστή ανάπτυξη της προσωπικότητας και σε όποιον δεν υπάρχει ειλικρίνεια στις λέξεις του, δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν ευγενικός.

«Η ειλικρίνεια χωρίς ευγένεια συχνά είναι σκληρή».
«Το θάρρος χωρίς ευγένεια είναι συχνά βίαιο».

4.ΣΟΦΙΑ

Η ικανότητα να διακρίνει κανείς το σωστό από το λάθος, όχι σε θέματα που αφορούν τους άλλους, αλλά σε θέματα που αφορούν τον εαυτό του. Ένας σοφός άνθρωπος είπε κάποτε στους γιους του: « Δεν πρέπει ποτέ να κάνετε ότι θεωρείτε λανθασμένο, άσχετα από το πόσο μικρό είναι. Αντίθετα ,να κάνετε πάντα ότι θεωρείτε σωστό άσχετα από το πόσο μικρό μπορεί να φαίνεται».

5. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ

Η ικανότητα να κρατάει κανείς τον λόγο του και τις υποσχέσεις του, όχι μόνο σε φίλους αλλά και στον καθένα γενικά. Χωρίς εμπιστοσύνη το άτομο χάνει την αξιοπρέπειά του και τις αρχές του και γίνεται ψεύτης και απατεώνας.

Πως μπορεί λοιπόν το άτομο να ανακαλύψει την ανθρώπινη φύση του; (να ανακαλύψει δηλαδή τον εαυτό του). Με δύο τρόπους:

Πρώτον, διατηρώντας την καλοσύνη που υπάρχει έμφυτη μέσα του. Δεύτερων περιορίζοντας την απληστία του για τα υλικά πράγματα. Ο κάθε άνθρωπος μπορεί να έχει δύο ιδιότητες κατά την διάρκεια της ζωής του. Βασικά υπάρχουν δύο ειδών ιδιότητες. Το ένα είδος είναι μία από τις πέντε αρετές που προαναφέρθηκαν και το άλλο είδος είναι αυτές που δίνονται από τον άνθρωπο όπως υπουργός, πρωθυπουργός, διευθυντής κ.λ.π.

Δυστυχώς ο άνθρωπος συχνά δίνει μεγαλύτερη σημασία στις εγκόσμιες θέσεις και ιδιότητες, οι οποίες είναι παροδικές, γιατί ότι δίνει ο άνθρωπος μπορεί να το πάρει πάλι πίσω. Αντίθετα τα θεία δώρα είναι παντοτινά. Φυσικά δεν εννοούμε ότι πρέπει να απορρίψουμε τα υλικά πράγματα αλλά ότι πρέπει να διατηρούμε τις δύο ιδιότητες σε κατάλληλη ισορροπία ώστε οι αρετές της μίας να καθοδηγούν το άτομο στη σωστή χρήση της άλλης. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσει τον σεβασμό των άλλων και θα δώσει παραδείγματα προς μίμηση. Χωρίς την σωστή καθοδήγηση, το άτομο μπορεί εύκολα να πέσει θύμα των πειρασμών της προσωπικής δύναμης και πλούτου και να χρησιμοποιεί ανήθικα μέσα για να επεκτείνει τις φιλοδοξίες του. Έτσι τελικά ο άνθρωπος αυτός μπορεί να γίνει δικτάτορας ή ένας τύραννος, εχθρός του λαού.

Σύμφωνα με τον Κομφούκιο, ο ευγενής άνθρωπος δεν έχει εχθρούς. Κατά συνέπεια η φιλανθρωπία ( η πρώτη αρετή ) είναι σαν ένα ισχυρά ασφαλισμένο φρούριο.